Kim Yong-ik: Visul și realitatea se ciocnesc în picturile cu „buline”

Renumitul artist sud-coreean, Kim Yong-ik, pictează buline de la sfarșitul anilor 1980, cam în aceeasi perioadain care celebrul artist internațional englez, Damien Hirst, a început să le utilizeze în seria lui populară „Pictură cu puncte”.

Desi Kim a declarat în glumă reporterilor, la o conferință de presă sustinuta marți, 22 noiembrie, că îi plac punctele în mare măsură deoarece sunt “simplu și ușor de desenat” este, de fapt, o filozofie mult mai profund atașată “obsesiei” și dedicării lui de mai bine de trei decenii pentru acestea.

În noua sa expoziție, care a fost deschisă pe 22 noiembrie și se desfășoară până pe 30 decembrie, la Galeria Kukju din Samcheong-dong, Seul, el dă semnăturii lui o turnură încântătoare și pozitivă, proiectându-o în culori mai luminoase.

În timp ce punctele sale anterioare au fost folosite pentru a „dăuna și a sparge” ideile modernismului, cele din picturile sale recente arată mai mult sau mai puțin dorința lui pentru o lume utopică.

aen20161122008800315_04_i

Împreună, 30 de lucrări noi, create între anii 2015 și 2016, sunt expuse la galeria din Seul. Unele dintre ele par goale sau chiar incomplete, lucru despre care artistul a spus că fost făcut intenționat. „Adesea mă opresc din pictură la mijlocul lucrării. La început nu arată, dar de multe ori îmi dau seama că aceasta este exact ceea ce caut. Lucrurile care pareau incomplete revin ulterior la viață, foarte revigorant, și creează o nouă șansă”, a marturist Kim Yong-ik.

O abordare mai detaliată arată că unele dintre puncte nu sunt chiar perfect rotunde, au vopsea în afara cercului. Artistul lasă ceea ar putea să fie considerată greșeală așa cum este. Pânza albă este pătată – din nou, în mod intenționat – cu vopsea vărsată sau flori pătate și frunze.

„Artiștii sunt visători. Lucrurile care arată banal in opera de artă ar trebui să fie privite și interpretate cu atenție. În caz contrar, mesajele artei nu vor fi livrate la fel de puternic cum  ar trebui să fie”, a explicat el. Acesta a adăugat că necompletarea intenționată este, de asemenea, “un moment de respirație în această cursă nebunească a vieții moderne.”

aen20161122008800315_07_i

Prin noua sa serie cu puncte, o „reinterpretarea a lucrărilor mele trecute”, așa cum artistul o numește, Kim încearcă să-și exprime linia neclară sau ciocnirea dintre visul utopic și realitatea crudă, și „ciudatul” dintre ele.

Explorarea vieții a fost ceea ce Kim a aprofundat, în mod constant de la începutul carierei sale ca artist, în anul 1970. Timp de mai bine de 40 de ani, Kim (acum în vârstă de 69 de ani) a creat opere de artă cu subiecte diverse cum ar fi modernismului, arta conceptuală, picturi cu încărcătură politică și obiecte de artă publică. Operele sale sunt colectate în numeroase muzee, inclusiv ramura Gwacheon a Muzeului Național de Artă Modernă și Contemporană (MMCA) și Muzeul de Artă Metropolitan din Tokyo.

„Scopul expoziției, aș spune, este de a arăta lumii că visul despre o societate utopică și realizarea ei sunt imposibil să coexiste”, a declarat acesta. „Pare vesel, dar gol în același timp. Asta este viața noastră.”

aen20161122008800315_06_i

Sursă: http://english.yonhapnews.co.kr

Traducere: Oana Șoimaru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.