aen20161123011000320_03_i

Piața Gwangjang, o atracție ce trebuie văzută

Lin Zhenjun a gustat mai multe feluri de mâncare coreene cu prietenii ei din Taiwan, la un stand de produse alimentare din Piața Gwangjang, din Seul, în timpul celei de-a doua excursii la una dintre cele mai vechi piețe din Coreea de Sud.

“Am venit aici din nou, m-am bucurat de mâncarea coreeană în timpul primei mele vizite în urmă cu doi ani”, a declarat Lin dupa ce  a mâncat “tteokbokki”, prăjituri de orez în sos chili de ardei roșu; “gimbap,” și alte produse alimentare coreene. “Mâncarea a fost extraordinară!”, a marturisit femeia.

Taiwaneza în vârstă de 40 de ani, care se ocupă de contabilitatea în afaceri, este una dintr-un număr tot mai mare de turiști străini care vizitează piața tradițională, care oferă gustul Seulului, un oraș metropolitan, cu o istorie indelungata.

aen20161123011000320_01_i

Piața datează din anul 1905, când negustorii din dinastiei Joseon au înființat Gwangjang Corp. ca o contragreutate aparentă împotriva influenței tot mai mari a japonezilor.

Japonia a lipsit dinastia Joseon de diplomația sa în anul 1905, înainte de a guverna Peninsula Coreeană ca o colonie între anii 1910-1945.

Piața a fost distrusă în timpul războiului coreean între anii 1950-1953 și mai târziu a fost reconstruită pe locul curent, în centrul Seulului (la sfârșitul anilor 1950).

aen20161123011000320_08_i

Piața a vazut zilele sale de glorie în anii 1960 și 1970 în timpul industrializarii rapide a Coreei de Sud după războiul coreean. Apoi a suferit un regres, începând din anii 1980, deși a câștigat popularitate în rândul turiștilor străini, precum și a sud-coreenilor, în ultimii ani, datorită, în principal, aleei alimentare.

Vânzătorii de produse alimentare oferă acolo diverse gustări delicioase, cum ar fi clătite de fasole mung numite “bindaetteok” sau “nokdu jeon”, găluște, “japchae”, tăiței cu legume și mini “mayak” gimbap.

aen20161123011000320_07_i

“Mayak”, ceea ce înseamnă literalmente droguri în coreeană, nu are nimic de-a face cu substanțele ilegale, în schimb arată tendința unor sud-coreeni de a folosi hiperbole.

“Am folosit cuvântul <<mayak>> pentru a sublinia câtă dependență dă gimbap-ul”, a declarat Jung Bong-lim, în vârstă de 57 de ani, care vinde “mayak” gimbap, “tteokbokki” și alte gustări.

aen20161123011000320_02_i

Aleea alimentară este, de obicei, plină de sud-coreeni și străini, în special în jurul orelor mesei.

“Îmi place atmosfera haotică”, a declarat Aleksandr Ivanov, un turist rus care lucrează în Finlanda, în timp ce mergea pe aleea ocupată.

aen20161123011000320_03_i

Piața Gwangjang și alee ei alimentară au primit un impuls mare de la “Running Man”, o emisiune sud-coreeană în care celebritățile trebuie să termine diverse misiuni amuzante.

SBS, radiodifuzorul programului, a difuzat episodul din “Running Man” în anul 2014, episod în care celebritățile trebuiau să mănânce diferite alimente în piață. Episodul a atras atenția celor din China și alte țări din Asia, pe fondul unui boom în “valul coreean” al culturii pop, cunoscut sub numele de “Hallyu”.

“Am venit aici după ce am văzut episodul din “Running Man”, a spus Ma Yujie, o femeie în vârstă de 33 de ani din provincia Hunan din sudul Chinei. “Este foarte distractiv, este frumos să te uiți în jur la diferitele produse alimentare coreene și la “Hanbok”, a marturisit aceasta.

aen20161123011000320_09_i

Ea a cumpărat un Hanbok pentru copilul ei și a spus că a trimis fotografiile făcute în piață prieteniilor ei, prin cea mai mare aplicație mobilă chineză WeChat.

Episodul din  “Running Man” a crescut, de asemenea, conștientizarea chinezilor despre Piața Gwangjang, ceea ce a făcut ca piața să fie o atracție care trebuie văzută în Seul, a declarat Kim Myung-Hoon, un ghid pentru grupurile de turiști din China. El a putut duce aproximativ 20 de turiști chinezi în piață într-o lună. “Chinezilor le place piața, deoarece ei pot vedea cum sunt oamenii locali”, a afirmat acesta.

Zhan Qiaoyu, o studentă din Taiwan, a declarat că ea a venit în Piața Gwangjang pentru a încerca mâncărurile coreene, după vizionarea celebrităților din Coreea de Sud care au savurat mâncăruri traditionale în episodul din “Running Man”.

Cu toate acestea, călătoria a venit cu un cost. Zhan a spus că plecat de la ore cu prietena ei pentru a vizita Seulul. “Sunt atât de multe snacks-uri care sunt delicioase, deși <<bindaetteok>> este uleios”, a explicat studenta.

Mai mult de 14,5 milioane de străini au vizitat Coreea de Sud în primele 10 luni ale anului, comparativ cu 10,9 milioane anul trecut, potrivit datelor guvernamentale.

Turiștii chinezi sunt unii dintre cumpărătorii-cheie din piață.

Lee Jin-Hwan, care vinde migdale și alte produse alimentare la un mic magazin de aproape o jumătate de secol, a spus că aproximativ 90 la sută din vânzările sale sunt către turiștii chinezi. Acesta a spus că poate vorbi cuvinte de bază în chineză, japoneză și engleză, o necesitate pentru a vinde produse turiștilor străini.

aen20161123011000320_04_i

Piața Gwangjang – aproximativ 4.000 de magazine –  vinde o gamă largă de produse, inclusiv haine, garnituri, fructe, ginseng și specialități locale. Este aproape de stația de metrou Jongno 5-ga, linia 1 și stația de metrou Euljiro 4-ga, liniile 2 și 5.

Unii proprietari de magazine și-au păstrat afacerea de familie timp de două sau trei generații.

Im Duck-Jeen, în vârstă de 68 de ani, are un mic magazin in piață de zeci de ani dupa ce l-a luat de la mama lui, care a început să vândă produse alimentare în timpul războiului coreean.

În magazin acesta vinde aproximativ 50 de feluri de mâncare, inclusiv crab marinat în sos. El a spus că aproximativ jumătate dintre clienții săi sunt japonezi, chinezii și sud-coreenii reprezintă 30 la sută și, respectiv, 20 la sută.

aen20161123011000320_05_i

Sang-joon, în vârstă de 89 de ani, a declarat că este mândru că nepotul său continuă activitatea de a face hanbok-uri pe care el a început-o în anii 1950, când a trecut granița în Coreea de Sud din Coreea de Nord, în timpul războiului coreean.

Piața Gwangjang este un rai pentru turiștii străini și sud-coreenii care doresc să cumpere produse relativ ieftine. Un pachet de 250 de grame de migdale în unt de miere se vinde pentru 5.000 de woni (US $4) în piață, în comparație cu 6.900 de woni în Lotte Mart, unul dintre cele trei mari lanțuri de magazine al țării.

Steve Lin, un tânăr de 28 de ani, funcționar vamal pe teritoriul chinez Macao, a declarat că este impresionat de faptul că produsele sunt ieftine, iar mancarea este delicioasă. El a venit in piață să cumpere ginseng și a spus că este foarte bine că poate experimenta cultura coreeană.

“Ceea ce îmi doresc să fac este să mă uit în jurul pieții tradiționale și să experimentez ceva care este unic pentru Coreea de Sud”, a declarat Judy Chan, directoarea financiară a unei  companii de bijuterii din Singapore, pe o alee din Piața Gwangjang.

Un cuplu francez a declarat că piața plină de viață i-a făcut să se simtă ca și cum trăiau în Seul și nu erau turiști.

“Este foarte impresionant, deoarece putem înțelege adevărata viață a locuitorilor din Seul”, a spus francezul, care nu și-a dat numele, în timp ce mânca tăiței cu soția sa la un stand de mâncare. Simți cu adevărat viața reală a oamenilor din Seul. Este diferit de șederea într-un hotel de patru stele”, a adaugat francezul.

aen20161123011000320_06_i

Sursă: http://english.yonhapnews.co.kr/culturesports/2016/11/23/0701000000AEN20161123011000320.html

Traducere: Oana Șoimaru




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.