Chimaek-ul, un trend in Coreea de Sud

Chimaek (치맥) este un cuvant compus, format din cuvintele Chicken (pui) si Maekju (bere, in coreeana). Dupa cum lesne va puteti da seama, Chimaek se refera la o combinatie de pui (prajit sau picant, de obicei) ca Anju si berea servita in timpul serii in multe restaurante din Coreea de Sud, inclusiv intr-un numar de lanturi de restaurante specializate in acest meniu, informeaza site-ul wikipedia.org.

Anju (안주) este un termen general folosit pentru un produs alimentar coreean consumat cu alcool. Se compune dintr-o varietate de alimente, incluzand aici atat felurile de mancare principale, cat si garniturile (side dishes-urile), consumul de alimente cu alcool fiind o practica raspandita in Coreea, in special atunci cand in discutie intra si Soju.

Origini

De la carnea de pui prajit care a aparut la inceputul anilor 1960 si pana la puiul picant, care a fost adaptat pentru a satisface gusturile coreene, Coreea a importat si a dezvoltat o varietate tot mai mare de feluri de mancare din carne de pui. In acelasi timp, puiul a devenit mai popular iar berea care a aparut in anii 1970 i-a calcat, de asemenea, pe urme si, in cele din urma, a devenit o obisnuinta combinarea celor doua intr-un singur meniu. Mai mult decat atat, Cupa Mondiala Coreea-Japonia din 2002 a declansat senzatia Chimaek-ului. Totodata, acesta a avut un impact semnificativ asupra culturii de consum coreeane, mai arata sursa citata.

In afara Coreei

Chimaek este, de asemenea, popular in China datorita influentei dramei “My love from the stars”, in care eroina Cheon Song-i, a spus: “O zi cu zapada este perfecta pentru timpul nostru de Chimaek…” – fraza ce a declansat debutul acestui fenomen. Ca o curiozitate, magazine centrate pe specialitati din pui au fost mai numeroase in China decat in Coreea. Poate tocmai de aceea, incarcarea de poze de catre o persoana care tine un pui intr-o mana si o bere in cealalta a devenit un trend pe retelele de socializare. In zilele noastre, Coreea incearca sa renasca ca o capital a Chimaek-ului. In orasul Daegu, spre exemplu, un festival al Chimaek-ului a avut loc in anul 2012. Un an mai tarziu, un festival similar organizat in Ningbo a adunat aproximativ 400,000 de vizitatori in primele 3 zile.

    

Semnificatie

Chimaek este, fara indoiala, o francize profitabila in Coreea, cererea de magazine specializate de pui crescand cererea de pui si bere, la nivel national. Numai in martie 2014, Coreea detinea 192 de francize, aproximativ 10% dintre companii fiind cunoscute pentru retetele lor unice. (한사랑)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.