KStars 4 Climate

31 de vedete K-pop lansează “Kstars 4 Climate” cu ocazia Zilei Pământului

Cu ocazia Zilei Pământului ce este celebrată astăzi, 22 aprilie, un număr impresionant de vedete K-pop cunoscute la nivel internațional ne prezintă propriile viziuni asupra problemei schimbărilor climatice. Campania se intitulează “Kstars 4 Climate” și are drept scop creșterea conștientizării necesității de a proteja mediul înconjurător.

Pentru artistul K-pop Lee Dae-hwi de la AB6IX, schimbările climatice sunt o problemă deosebit de importantă cu care se confruntă „următoarea generație”. Colegul său de trupă Kim Dong-hyun spune că daunele cauzate de degradarea mediului vor duce la „tristețea omenirii”. Juhaknyeon din THE BOYZ consideră că protejarea planetei este „responsabilitatea noastră”.

“În ultima vreme am auzit multe despre situația tristă a urșilor polari și despre starea mediului înconjurător, însă se pare că nu ne pasă. De ce? Fiindcă avem impresia că aceste aspecte nu ne privesc”, a spus Juhaknyeon într-un videoclip creat pentru campania ce pune în lumină criza climatică, lansată de „Kstars 4 Climate” în mediul online azi. „Casa în care locuiți ar putea fi scufundată sub apă, iar anotimpurile noastre preferate ar putea să dispară din cauza schimbărilor climatice”.

Seo Eun-kwang din BTOB a declarat că protejarea mediului este „o sarcină ce ne revine tuturor” și a adăugat că pământul devine un loc în care multe organisme au dificultăți în a trăi. „Tindem să fim reticenți în ceea ce privește îndeplinirea responsabilităților noastre și vrem să lăsăm totul pe mai târziu”, a spus membrul cunoscutei trupe. „Dar știți că nu putem continua să amânăm”.

„Știți că activitățile amânate ajung să fie lăsate baltă în cele din urmă, așa-i?” spune Park So-eun de la Weekly. “Orice lucru trebuie făcut în mod consecvent. Același lucru este valabil și pentru combaterea schimbărilor climatice.”

31 de vedete K-pop din șapte trupe diferite, printre care Day6, ATEEZ și OH MY GIRL, au oferit propriile definiții ale schimbărilor climatice în acest videoclip, scriindu-le pe câte un tricou. Este o campanie fără precedent în Coreea care, lansată în cea de-a 41-a Zi a Pământului, speră să încurajeze milioane de fani K-pop să își joace propriul rol în reducerea emisiilor de carbon. Se sugerează folosirea energiei regenerabile sau reciclarea deșeurilor.

K-pop a construit de-a lungul timpului o bază solidă de fani în întreaga lume, datorită formațiilor de mare succes precum BTS, BLACKPINK, Red Velvet și TWICE. În 2019 existau 1.799 de cluburi de fani ai culturii coreene în 98 de țări, cu aproximativ 100 de milioane de membri, potrivit Ministerului Afacerilor Externe din Coreea.

Cred că micile noastre acțiuni de protejare a mediului pot duce la o schimbare semnificativă “, a spus Hyojung de la OH MY GIRL. “Sper că tot mai mulți oameni vor deveni conștienți de schimbările climatice, care necesită eforturi globale pentru a fi echilibrate.”

Ambasada Marii Britanii din Seul s-a aflat în spatele campaniei ca sponsor oficial. “Este minunat să asculți voci coreene atât de influente ce pledează în favoarea acțiunilor climatice”, a declarat Simon Smith, ambasadorul britanic la Seul. “Criza climatică este cea mai mare provocare cu care ne confruntăm în prezent, dar este în puterea noastră să o abordăm. Cu toții trebuie să acționăm în sensul de a ne proteja planeta, pentru generațiile viitoare.”

Videoclipul campaniei a fost lansat pe pagina de prezentare a acesteia, precum și pe YouTube, Instagram și Facebook. În timp ce materialul video principal a fost lansat astăzi, mai multe urmează să apară la fiecare două săptămâni, până la finalul lunii iunie.

Lynn Kim de la grupul coreean specializat în acțiuni climatice, Climate Media Hub, a spus că, pentru a promova schimbarea este nevoie de creativitate, astfel că artiștii sunt așteptați să se exprime prin varii moduri în videoclipurile viitoare. “În cele din urmă, stoparea schimbărilor climatice necesită accesul tuturor”, a declarat Kim pentru The Korea Times. “Și identificarea unor noi modalități de a pune în lumină mesajul este esențială.”

Implicarea industriei K-pop în acțiunile climatice nu întârzie să aibă rezultate. În luna martie, un site numit Kpop4Planet a fost lansată de către o echipă de fani K-pop și activiști climatici, astfel încât fanii diferitelor trupe K-pop să poată aduna și împărtăși idei și opinii despre criza climatică.

Puteți urmări clipul principal al campaniei accesând link-ul de mai jos:




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.