korean-bbq-samgyeopsal

Samgyeopsalul cu soju, desemnat ca fiind cea mai bună masă pentru străini

Potrivit rezultatelor unui studiu publicat la finalul lunii trecute, cea mai bună experienţă culturală alimentară pentru străinii care viziteaza Coreea este reprezentată de felul tradiţional de mâncare numit samgyeopsal/삼겹살 (burtă de porc la gratar – n.r.), acompaniat de un pahar mic de soju, o băutură coreeană pe bază de orez, informeaza agentia Yonhap.

Conform sondajului realizat de 501 de studenţi de la 20 de universități din 13 națiuni, care studiază în Coreea de Sud, 28,2 %  dintre respendenti au ales samgyeopsal ca fiind cel mai bun aliment coreean pentru străini, urmat de bulgogi/불고기 (carne de vită la grătar) cu 20,8 %, bibimbap/ 비빔밥 (un mix tradițional coreean pe bază de orez și legume) cu 15,9 %, yangnyeom galbi/양념갈비 (coaste scurte de vită condimentate) cu 11,1 %, gimbap/김밥 (orez învelit în alge marine cu legume în interior) cu un procentaj de 5,7 %  și  samgyetang/삼계탕, o supă  tradițională de pui, făcută cu un pui întreg tânăr umplut cu ginseng, orez și usturoi.

 Această fotografie nedatată prezinta sute de localnici care iau parte la festivalul “Samgyeopsal” din Jeungpyeong, nordul provinciei Chungcheong, Coreea de Sud.

Ddeokbokki/떡볶이” (prăjituri din orez moale, sos gochujang, servit fierbinte) au fost alese drept gustarea coreeană preferată, cu un procent de 27,4 %, urmat de “dakggochi/닭꼬치”, cu 12,4 %, găluște în stil coreean, sau “mandu/만두”, cu 11,5 % și pâine prăjită de la trabele stradale cu 10,2 %, potrivit sondajului intitulat “Care este cel mai bun aliment tradiţional coreean pentru străini în 2017?”.

Atunci când au fost întrebaţi care băutură coreeană este cea mai bună pentru străini, 42 % au ales Soju/소주, 31,3 %, vinul de orez tradițional numit Makgeolli/막걸리, 17,7 % “Somaek/소맥“, un amestec de soju și bere și 6,6 %  lichior de fructe în stil coreean.

În ceea ce privește experiența culturală pe care coreenii doresc cel mai mult să o împartă cu străini, 18,2 % au selectat produsele alimentare de la vânzătorii ambulanți, inclusiv “pojangmacha/포장마차” (este un spatiu de vanzare, un mic cort, care poate fi pe roți sau sub forma unui stand stradal, care vinde o varietate de alimente de stradă populare, cum ar fi hotteok, gimbap, tteokbokki, Sundae, dakkochi, odeng, Mandu și Anju – n.r.); 17,8 % au ales vizitele la “jjimjilbang/ 찜질방” (baile publice coreene mari, separate pe sexe – n.r.); 16,2 % au specificat vizitele la vechile palate în timp ce poartă costumul coeean tradițional numit Hanbok; 15,5 % au spus că se bucură de o petrecere “chimaek/치맥”; 8,4 % au ales degustarea de alimente livrate la domiciliu; 8,3 % au specificat cazarea într-o casă tradițională “Hanok”; 8,1 % au spus de priveliştea oferită de piețele de noapte şi 4,1 % au specificat vizitele la piețele tradiționale.

Potrivit sondajului, vechile palate au fost recomandate ca diind destinația preferată din Seul pentru străini, cu un procentaj de  19,9 %, plimbările prin Piața Gwanghwamun și pe malul Râului Cheonggye – 17,1 %, Hongdae și Sinchon – 10,4 %, iar Insadong Street – 8,8 %.

Această fotografie nedatată înfăţişează  Palatul Gyeongbok, acoperit cu zăpadă, din centrul orașului Seul.

Sondajul mai arata ca, dintre destinatiile cele mai recomandate, 31,4 % dintre respondenti au ales Busan-ul ca fiind oraşul pe care doresc să îl promoveze cel mai mult în faţa străinilor, 22,8 % au ales Insula Jeju, 15,7 % Jeonju și 6,6 % Gyeongju.

În ceea ce priveşte cele mai eficiente mijloace de promovare a culturii coreene, 31,4% au selectat Facebook-ul, 24,7 %  YouTube-ul, 17,4 % Instagram-ul și 11,9 l% Twitte-ul.

Sondajul a fost realizat de o echipa condusă de profesorul Seo Kyoung-duk de la Universitatea de fete Sungshin din Seul, în perioada 18-22 ianuarie, cu o marjă de eroare de +/- 4,4 puncte procentuale, printre universitățile incluse aflandu-se si Yale, Universitatea din Toronto, Tsinghua, Kyoto, Şcoala de economie și ştiințe politice din Londra și Univeristatea din Moscova. (Corina Stan)




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.