Conceptul din spatele “Bun venit! Prima dată în Coreea?”, un show realist care a atins un rating record pe un canal de cablu, este relativ simplu. sustin jurnalistii de la Korea Heald.

Showul prezintă turiști care sunt pentru prima dată în Coreea, experimentând aspecte ale vieții de aici – alimente, divertisment, istorie și cultură – și reacțiile lor.

Episodul de luna trecută a prezentat un trio din Mexic, prieteni ai lui Christian Burgos, un cetățean mexican care apare în emisiunea “Non-Summit” de la JTBC. Prietenii au arătat o perspectivă diferită a activităților coreene de zi cu zi: au mâncat grătar de porc și au câștigat cu bucurie animale de pluș din mașinile cu gheare și au fost, totodată, încântați dar și îngroziți, mâncând caracatiță crudă, o delicatesă coreeană.

Prietenii lui Daniel Lindemann, un membru german al emisiunii “Non-Summit”, au abordat situația  analitic și au vizitat situri istorice.

În episodul din 14 septembrie, prietenii lui Lindemann din Germania au vizitat vechea capital a regatului Silla, Gyeongju, și au stat într-o casă tradițională coreeană, exprimându-și surprinderea față de lipsa scaunelor.

Formatul permite coreenilor să redescopere mici lucruri obișnuite, pe care nu le-ar fi luat în considerare altfel, cum ar fi ventilatoarele de deasupra meselor coreene de grătar sau bideurile în toalete.

Prietenii lui Lindemann s-au adâncit în istoria coreeană vizitând Zona Demilitarizată care separă Coreea de Sud de Coreea de Nord și închisoarea Seodaemun, unde mulți luptători independenți coreeni au fost închiși și torturați în timpul ocupației japoneze a peninsulei. Ei și-au exprimat durerea și furia față de trecutul turbulent al Coreei.

Oaspeții s-au întors apoi la casa lui Lindemann și au deschis o sticlă de lichior tradițional coreean, descriind gustul în detaliu.

În timp ce multe emisiuni coreene de tip reality călătoresc în afara Coreei pentru a arăta cum trăiesc oamenii din întreaga lume, obiectivul show-ului “Bun venit!” este să arate cât de exotică poate fi Coreea pentru străini.

“Nu ne amestecăm în călătoriile prietenilor, chiar dacă s-au pierdut sau s-au încurcat”, a declarat producătorul emisiunii, Moon Sang Don. “Este interesant să vezi perspectivele unice prin care văd ei Coreea”, a adaugat acesta.

“Am văzut străini într-o librărie privind în jur cu rucsacuri uriașe în spate”, a spus Moon despre începutul formatului. “M-am întrebat: Ce încearcă să vadă acești oameni aici? Există și multe videoclipuri pe YouTube cu străini (în Coreea – n.r.)”, a adaugat el.

“Welcome” se bucură de ratinguri record pe canalul MBC every1, care nu a văzut un rating mai mare de 2% de la lansarea sa în 2003. “Bine ați venit!” a depășit acest prag după doar trei episoade, iar pe 14 septembrie a atins 3,5%, potrivit Nielsen Coreea, o agenție de rating.

Criticul cultural Lee Moon Won remarcă asemănarea programului cu conceptul canalui YouTube “Korean Englishman”. Popularul canal YouTube îi arată pe britanicii Josh și Ollie, care experimenteaza cultura și stilul de viață coreean și prezinta experienta lor publicului corean.

“Ambele emisiuni conțin un nou tip de naționalism”, spune Lee. Dacă anterior coreenii se străduiau să promoveze Coreea, astăzi a apărut o atitudine mai relaxată, a afirmat acesta.

“Este vorba mai mult despre a vedea cum străinii se bucură de ceea ce ne bucurăm noi deja. (…) Este o verificare a unui sentiment de rudenie”, a mai aratat criticul cultural.

Programele de varietăți cu străini au devenit ceva obișnuit în grila de programe de televiziune coreene în ultimul deceniu.

“Global Talk Show”, care a fost difuzat între 2006 și 2010 și a fost  cunoscut si sub numele de “Chat With Beauties”, a prezentat un grup de femei expate care discutau despre viața de zi cu zi în coreeană. “Non-Summit”, care a început la JTBC în 2014, prezintă un grup de bărbați expați care dezbat probleme sociale, de asemenea, în coreeană.

Actorul australian Sam Hammington este o cunoscută personalitate de televiziune, care apare în numeroase emisiuni, printre care “Real Men”, în care celebritățile experimentează viața militară din Coreea.

Spectatorii sunt încântați de stăpânirea limbii coreene a străinilor și apreciază sensibilitatea lor față de aspectele subtile ale culturii coreene.

“Bine ați venit!”, tratează un alt aspect al prezenței străinilor în mass-media coreeană. Se referă la “prezentarea Coreei neobișnuite” străinilor, potrivit criticului de cultură Ha Jae Geun, invitând oameni care nu au fost niciodată aici și documentându-le experiențele.

În noiembrie, “Olive TV” va lansa “Seoulmate”, care va fi un “reality show global de conviețuire”, unde participanții străini stau în casele celebrităților coreene, mai arata sursa citata. (Iscu Claudia Mihaela)

Han SarangNews"Bun venit! Prima dată în Coreea?",MBC,Reality show,tv
Conceptul din spatele 'Bun venit! Prima dată în Coreea?', un show realist care a atins un rating record pe un canal de cablu, este relativ simplu. sustin jurnalistii de la Korea Heald. Showul prezintă turiști care sunt pentru prima dată în Coreea, experimentând aspecte ale vieții de aici - alimente,...