pp-e1415748814340

11 Noiembrie, o zi “dulce” in cultura coreeana

Daca este 11 noiembrie atunci sarbatorim  Pepero Day ” 빼빼로 데이“!

Pepero (빼빼로) este un sticks imbibat in ciocolata si fabricat de catre Cofetariile Lotte din Coreea de Sud inca din 1983.

Deoarece produsul coreen Pepero este foarte similar cu gustarea japoneza Pocky, care este fabricata de compania japoneza de patiserie Glico din 1966, s-a iscat o controversa intre cei doi producatori. Atunci cand Pepero a fost introdus pe piata in 1983, Glico a considerat ca este normal sa ia masuri impotriva Lotte deoarece a afirmat ca pepero este o gustare copiata, dar s-a dovedit  ca ar fi dificil, intrucat Pocky nu a fost vandut in Coreea. Ca atare s-a sustinut ca Pepero este o versiune coreeana a Pocky, insa Lotte neaga ca s-ar fi inspirat de la produsul japonez.

Dar care este povestea cu aceste gustari si importanta lor in cultura coreeana?

Raspunsul este unul destul de spimplu. Ziua de 11 noiembrie, este considerata a fi Ziua Pepero  in Coreea de Sud si totodata o sarbatoare neoficiala asemanatoare cu cea de Ziua Indragostitilor. Aceasta zi este sarbatorita prin schimbul de cutii de sticksuri cu ciocolata intre prieteni, colegi si iubiti.

Chiar daca originea exacta a Pepero Day este una necunoscuta oficial au aparut cateva variante de povesti in acest sens si, totodata, cateva curiozitati despre aceste betisoare cu ciocolata.

  • Ziua Pepero este sarbatorita intotdeauna pe 11 noiembrie. In timp ce unele povestiri spun ca acest lucru se datoreaza faptului ca forma betisoarelor Pepero seamana cu un numarul 1, iar doua Pepero ce sunt schimbate intre doi oameni fac 11, o alta variant ne duce in trecut la o poveste din 1983 a doua eleve care impart o cutie de Pepero in speranța de a deveni inalte si subti. Cele doua fete au afirmat ca daca mananca Pepero pe 11 a 11-a la 11:11 AM in exact 11 secunde, atunci persoana devine inalta si subtire, provocand uimire printre elevele din zona Yongnam si ridicand vanzarile.
  • Multi sud-coreeni sunt, cu toate acestea, sceptici fata de aceaste povesti si sustin ca Lotte, producatorul Pepero, a inventat sarbatoarea ca instrument de marketing, insa compania de cofetarie a negat in mod repetat aceasta afirmatie.
  • In prezent exista 10 arome diferite de Pepero. Cele mai cunoscute arome sunt ciocolata, migdale si capsuni, in timp ce arome mai exotice sunt tiramisu cu branza si pepene galben.
  • In fiecare an, se pare ca pachetele Pepero Day devin mai extravagante. In timp ce o cutie de baza poate costa mai putin de 800 de woni (aproximativ 75 de centi), cosurile de cadouri premium, care uneori includ animale de pluș, pot ajunge pana la 55.000 de woni (50 $).
  • Ca orice sarbatoare si aceasta zi are anti-fani care sustin ca in ciuda pretentiilor companiei Lotte, nu este altceva decat o sarbatoare corporativa si este opusul mitului original de a fi o gustare sanatosa pentru a pierde in greutate. Ziua Pepero a fost, de asemenea, condamnata ca provoaca stres in randul persoanelor singure.
  • Exista si o alternativa la celebrarea Zilei Pepero , Garaetteok Day, o zi speciala care loc, de asemenea, pe 11 noiembrie si este menita sa sarbatoreasca fermierii din Coreea. Garaetteok sunt bastoane lungi de tteok alb (tort de orez), considerat o alternativa mai sanatoasa si mai traditionala la Pepero.
  • Pepero: o licenta pentru tiparirea banilor – Lotte sustine ca pana in noiembrie au atins pana la 65% din vanzarile si profiturile Pepero pe an, iar magazine precum E-mart si Homeplus au observat o crestere a vanzarilor.
  • Design elegant si funcțional – cutiile Pepero arata la fel pe tot parcursul anului, cu exceptia Zilei Pepero, unde designul cutiei prezinta modele cu aspect elegant si margini colorate, pentru a fi atragatoare asemeni unor afise cu inimi gigante. (Corina Stan)

Material realizat din surse combinate




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.