Tatler Malaysia

Bunicuțele excentrice admirate de tinerii sud-coreeni

„- Ce înseamnă o bunică adevărată? ” întreabă bunicuța Soon-ja, interpretată de actrița sud-coreeană premiată cu Oscar, Youn Yuh-jung, în filmul Minari.

Atât în filme, cât și în viața reală, veterana de 73 de ani e total diferită de clasica bunică din Coreea. Dar tocmai de aceea a devenit bunica preferată a țării. Youn a declarat deschis că nu admiră în mod special Hollywood-ul și a răspuns lejer că „nu este câine” unui reporter care a vrut să afle cum miroase Brad Pitt. E întotdeauna elegantă, fie că poartă geaca bomber sau rochia de seară, nu a uitat să aducă un omagiu regretatului prinț Philip și le mulțumește mereu colegilor ei mai tineri. O femeie asumată și atentă, aflată mereu la curent cu tot ce se întâmplă în lume.

Sursa foto: Xenews – Youn Yuh-jung

În Coreea, industria publicitară s-a grăbit să profite de pe urma numărului crescând de fani ai actriței. Companiile ai căror clienți cheie au între 20 și 30 de ani – un producător bere, o platformă de modă online și un operator de telefonie mobilă – au ales starul marelui ecran drept noua reprezentantă a campaniilor lor de marketing.

În reclama platformei de modă ea remarcă cu încredere: „Chiar dacă ținuta ta este ciudată, încalcă legea? Trăiește cum dorești”. De asemenea, numește un robot AI „băiat bun” în campania operatorului de telefonie mobilă pentru promovarea celor mai noi tehnologii de calcul.

Dar Youn nu este singura bunică care a furat inimile tinerilor coreeni. Guru-ul modei Chang Myung-sook – mai bine cunoscută sub porecla ei Milanonna (combinație între orașul Milano și cuvântul italian care înseamnă bunică) – și vedeta YouTube Park Mak-rye sunt doar două exemple de modele pentru noile generații ale țării.

Sursa foto: Korea Bizwire – Milanonna

Pe lângă faptul că reușesc să câștige premii importante precum Oscarul și au în spate o carieră impresionantă în diverse industrii, aceste femei se confruntă zilnic cu noi provocări normale pentru noi toți, învață trucuri precum fierberea perfectă a unui ou sau găsesc oferte bune la haine și oferă sfaturi autentice despre viață.

Unele dintre cele mai populare videoclipuri de pe canalul YouTube al Milanonna, care a acumulat peste 800.000 de vizualizări în mai puțin de doi ani, ne prezintă rutina zilnică a bunicuței. Fiind una dintre primele femei sud-coreene care au studiat la Milano și au lucrat în industria modei timp de decenii, ea ne învață cum să pronunțăm corect mărcile italiene și cum să alegem produse durabile.

Ascensiunea lui Park Mak-rye este mai dramatică. Park, numită „ultima” după ce s-a născut ca fiind cea mai mică dintre șapte frați, și-a petrecut cea mai mare parte a vieții trudind pentru familia ei și a descoperit platforma YouTube datorită nepoatei sale care a renunțat la muncă după ce a auzit că Park este predispusă la demență. Cele două au călătorit în Australia, unde au filmat clipuri ce au marcat începutul carierei doamnei Park pe YouTube.

Sursa foto: South China Morning Post – Park Mak-rye

Restul este istorie. Cu personalitatea ei autentică și deschiderea spre ultimele tendințe, Park a devenit unul dintre cei mai influenți YouTuberi din țară, cu peste 1,3 milioane de abonați. În 2019 chiar a invitat-o ​​pe directoarea executivă YouTube, Susan Wojcicki, pe canalul ei pentru povești și o lecție de gătit.

Dar ceea ce le deosebește cu adevărat pe aceste femei de restul bunicuțelor este atitudinea lor față de viață și sfaturile pe care le dau în funcție de suișurile și coborâșurile prin care au trecut – asta spun fanii lor, afirmând că vor să îmbătrânească la fel ca ele.

„Este nedrept să o compar cu ceilalți bătrâni din moment ce este o celebritate, dar am crezut că este atât de tare și uimitoare chiar înainte de a fi pusă în lumina reflectoarelor de la Oscar”, a spus un bărbat de 30 de ani care lucrează în industria auto și este fan al lui Youn.

“Sunt împotriva atmosferei sociale conservatoare ca mamă singură și să accept noi provocări chiar și după stabilirea unei cariere stabile și de succes este ceva la care aspir. Vreau să îi urmez pașii”, a spus Chang, care dorește să își dezvolte cariera în mod continuu pentru o perioadă lungă de timp.

Sursa foto: London News Time

Alții sugerează că prezența lor este o gură de aer proaspăt într-o țară în care termenul „ggondae” este în trend. Termenul, care se poate referi la diferite vârste, dar este rezervat mai ales persoanelor vârstnice, le definește prin atitudini autoritare, de șef, fiind echivalentul cuvântului englezesc „boomer”.

Spre deosebire de stereotipul ggondae, Youn, Chang și Park sunt remarcate pentru faptul că sunt deschise pentru generația tânără pe care o încurajează, spunând că este în regulă să te afli în dificultate atât în competiția pentru câmpul muncii cât și la școală.

„Nu-mi place ideea de „cel mai bun”. Nu putem coexista, fiind cu toții egali? ” i-a spus Youn unui reporter coreean când a fost întrebată dacă adjudecarea unui premiu Oscar a fost cel mai bun moment din viața ei.

Bunicuțele și-au fermecat fanii mai tineri, însă consideră că vârsta nu reprezintă un avantaj. Într-un episod din 2018 al reality show-ului SBS „All the Butlers”, Youn a subliniat că a fi mai în vârstă nu echivalează cu a fi mai înțelept. “Eu pot fi eu și tu poți fi tu. Nu înseamnă că există ceva de învățat de la mine pentru că sunt mai mare.”

Sursa foto: YouTube

“Bătrânii nu ar trebui să aștepte să fie tratați bine de către cei mai tineri. A fi tratat bine este ceva ce trebuie să vină automat, nu e un lucru pe care îl poți obține doar pentru că vrei”, a spus Chang, care îi numește pe telespectatorii ei amici.

“Această femeie împărtășește mesaje cu o atitudine ce ne tratează ca egali. Nu vorbește într-o manieră dominantă sau condescendentă și nici nu se laudă cu realizările ei”, a declarat un agent de marketing de 35 de ani, Hwang, care urmărește în mod regulat videoclipurile Milanonnei.

“Nu sunt bunicile tipice coreene dure care și-au petrecut viața concentrându-se doar pe copiii lor… Pentru mine, Milanonna e mai mult ca o soră inteligentă, mai mare, care are o pasiune deosebită pentru viață.”

Criticii spun că vorbele lor autentice care vin din inimă sunt cele care au rezonat cel mai mult.

Sursa foto: Reuters

“Tinerii sunt interesați de corectitudine. Chiar și atunci când primesc sfaturi, vor să fie bazate pe experiență. În acest sens, bunicuțele împărtășesc mesajele într-un mod distractiv, ingenios și autentic”, a declarat criticul Kim Heon-sik.

“Unii spun că nu avem adulți pe care să-i urmăm ca modele în această societate. Dar aceste femei au demonstrat cât de respectabili ar trebui să fie adulții și cum ar trebui să interacționeze cu colegii lor mai tineri.” – Yonhap.




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.