AEN20170515010000315_01_i

Regizorul Bong Joon Ho face dezvăluiri cu privire la mult aşteptatul “Okja”

În aclamatul său thriller SF, “Snowpiercer”, Bong Joon Ho a oferit o imagine distopică asupra viitorului fiinţelor umane, devastate de o calamitate provocată de om, informează Yonhap.

Patru ani mai târziu, regizorul coreean revine cu un nou film, cu acelaşi mesaj puternic împotriva aroganţei umane, de această dată prin povestea unei tinere fete şi a celui mai bun prieten al ei – un animal monstruos conceput genetic, căutat de un conglomerat de biotehnologie ca soluţia deficitului alimentar global.

Filmul sci-fi “Okja” va debuta la Festivalul de Film de la Cannes, stabilit pentru 17-28 mai, ca una dintre cele 18 intrări în secţiunea competitivă. O astfel de premieră de mare anvergură îl face chiar şi pe regizorul veteran să se simtă încântat şi speriat.

“Unii dintre cei mai pretenţioşi fani din lume se vor aduna într-un sat rural francez şi vor vedea filmele mele, ceea ce mă face să mă simt ca un peşte într-o tigaie arzătoare”, a declarat el în timpul primei sale conferinţe de presă pentru promovarea filmului mult anticipat.

Scris de către Bong, împreună cu Jon Ronson, filmul spune povestea unei fete dintr-un orăşel de ţară care riscă totul pentru a împiedica o companie multinaţională să răpească animalul masiv numit Okja.

“Okja este un animal uriaş, care arată ca o combinaţie între un porc şi un hipopotam. Şi există o fată care îl iubeşte. Filmul meu portretizează aventura şi dragostea lor”, a declarat Bong despre noul său film şi despre personajul omonim.

“Există, de asemenea, multe lucruri complicate în lume care le deranjează dragostea. Este un film în care se confundă elemente complicate de satiră.”

Regizorul a spus într-un videoclip cu scene de la filmări, difuzat în timpul conferinţei, că a început să lucreze la idee atunci când a văzut un animal sălbatic uriaş în timp ce conducea în 2010.

Filmul îi ia şi pe spectatori într-o lungă călătorie cinematică alături de fata numită Mija – dintr-un sat montan îndepărtat, în provincia Gangwon din Coreea de Sud, până în Manhattan, New York, inima capitalismului. “Etapele sale continuă să se schimbe şi de aceea producătorii coreeni şi americani au fost nevoiţi să lucreze îndeaproape”, a spus el.

Filmul SF a fost produs de trei studiouri de la Hollywood – Plan B, Lewis Pictures şi Kate Street Picture Company – în timp ce serviciul american de streaming video Netflix a acoperit bugetul total al filmului de 50 milioane USD. Din distribuţie fac parte Tilda Swinton, Jake Gyllenhaal (“Nightcrawler” şi “Everest”), Paul Dano (“Love & Mercy” şi “12 Years a Slave”), An Seo Hyun, Byun Hee Bong, Choi Woo Shik şi Yoon Je Moon.

Bong şi-a exprimat încrederea puternică în Netflix, care i-a oferit investiţia şi drepturile directoriale complete.

“Am reuşit să finalizăm filmul datorită parteneriatului nostru cu Netflix”, a spus el. “Unele companii au ezitat din cauza bugetului mare al filmului, iar alţii au făcut-o din cauza povestirii prea originale şi îndrăzneţe. Dar Netflix ne-a oferit sprijin complet fără ezitare”.

Pentru un scenarist şi regizor ca el, cel mai important factor în alegerea unui partener de afaceri este dacă poate avea libertatea de creaţie şi dreptul final editorial, a explicat el.

“Am intrat în proiect cu condiţia ca filmul să fie lansat în cinematografele din Coreea de Sud, Statele Unite şi Marea Britanie, şi mai ales pe scară largă în Coreea. Distribuţia filmului este, desigur, importantă, dar ca scriitor şi regizor sunt cel mai interesat de libertatea creativă. Producătorilor de film li se acordă rar o asemenea libertate creativă pentru un film cu un buget atât de mare, oriunde în lume, doar dacă nu sunt zei ai cinematografiei precum Spielberg sau Scorsese. Deci nu am avut niciun motiv să ezit dacă sunt în măsură să controlez acest film 100%”, a spus Bong.

Dar a mărturisit că a fost şi înfricoşător, deoarece asta înseamnă că este 100% responsabil şi pentru rezultat.

Conform Yonhap, în cadrul conferinţei de presă, Netflix şi-a dezvăluit planul de distribuire a filmului în întreaga lume.

Ted Sarandos, ofiţer de conţinut al Netflix, a anunţat că “Okja” va fi disponibil pe platforma online în 190 de ţări începând cu 28 iunie în S.U.A. (29 iunie în Coreea de Sud). Aceasta va fi la scurt timp după premiera filmului la Cannes.

În Coreea, filmul va fi disponibil în cinematografe într-o metodă de distribuţie “deschisă”, potrivit lui Kim Woo Taek, director executiv al distribuitorului local al filmului Next Entertainment World (NEW).

“Am ajuns la această concluzie după multe discuţii ţinute cu scopul de a distribui filmul în Coreea în cel mai eficient mod”, a spus el.

Dar a adăugat că este prea devreme să ştim în câte cinematografe va fi difuzat, spunând că agenţia lui va continua să discute problema cu acestea chiar înainte de ziua deschiderii.  (Daniela Elena Iscu)




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.