Ziua de 11 noiembrie este o zi cu traditie in Coreea de Sud, ziua ” 빼빼로 데이“ [Pepero day], asociata de catre coreeni ca fiind una “dintre acele zile speciale”, similara cu Ziua Indragostitilor.
Scopul initial al acestei zile a fost ca oamenii sa faca schimb unul cu altul de “Pepero” (bete coreene de ciocolata), in speranta ca persoana, careia ii daruiesti aceste “bastoane/betisoare”, sa devina mai inalta si mai subtire. Insa, de-a lungul anilor, lucrurile au luat o alta intorsatura. In prezent, scopul actual este de a arata afectiunea prin daruirea acestor bastoane prietenilor si persoanelor dragi din partea celui care le daruieste.

Originile care stau la baza acestei zi speciale inca sunt o enigma, insa se zvoneste ca istoria acestei zile ar fi pornit undeva in anul 1983, intre doua eleve de scoala generala din regiunea Yeongnam, ce si-au daruit reciproc Peperos, in idea ca doreau sa devina inalte si subtiri. Exista insa si o alta versiune a originii zilei “빼빼로 데이“ [Pepero day], care sustine ca originea se datoreaza cifrei 1 si a formei acesteia (ziua se sarbatoreste pe 11 noiembrie – 11/11, in traducere forma celor patru cifre de 1 semnificand 4 bete ). De asemenea, voci din popor sustin ca, de fapt, amploarea care este asociata acestei zile este datorata popularitatii acesteia si nu originii sale. Acest capriciu a fost raspandit cu ideea ca, pentru maxima eficacitate a inaltimii si subtirimii, o persoana trebuie sa manance 11 pachete de Pepero pe data de 11 noiembrie, la ora 11:11 dimineata si 11:11 seara.

Din 1997, Lotte a început să folosească povestea școlara mentionata mai sus pentru a promova cu succes Pepero Day. Aceasta tendinta a dus ca si alte companii sa creeze forme similare de snacks-uri/gustari pentru a participa la Ziua Pepero. În 2013, cateva magazine, inclusiv Departamentele de vanzari ale Hyundai, Shinsegae și Lotte au oferit beneficii pentru oamenii care au sarbatorit aceasta zi, în timp ce magazine, cum ar fi E-Mart și Homeplus au oferit afisaje speciale si au vandut Peperos in aceasta zi. In ciuda acestui fapt, Pepero Day a fost criticata pentru ca ar fi doar o modalitate de afacere a unor companii și pentru ca ar avea multe calorii, ceea ce ar fi în contradicție cu semnificatia sa inițiala. Exista insa si opțiuni alternative, cum ar fi “Garaetteok Day”, ce promovează Ziua Fermierilor prin schimburi de garaetteok (bete de tteok alb – o prajitura clasica coreeana facuta din faina de orez lipicios).
Pepero este similar cu Pocky-ul japonez, fiind fabricat de compania de produse de patiserie japoneze Glico, incepand cu anul 1966. Atunci când Pepero a fost introdus în 1983 in Coreea de Sud de catre Lotte Confectionery, Glico a considerat ca trebuie luate masuri împotriva a ceea ce compania sustinea a fi o gustare imitatoare, dar si-a dat seama ca ar fi dificil de demonstrat asta, deoarece Pocky nu a fost vândut în Coreea. Ca atare, s-a spus despre Pepero ca ar fi o versiune coreeană de Pocky, insa Lotte a negat in permanenta ca ar fi fost inspirat de produsul japonez.
In present, Pepero se gaseste pe piata avand diferite arome:
• Simple sau cu ciocolata
• Capsune
• Ciocolata cu migdale
• Goale (cu ciocolata in mijloc)
• Cacao
• Branza

Sursa text: www.en.wikipedia.org

Traducere: Han Sarang

1 2 3 peperoday2 peperoday16 peperoday18

http://www.saranghanguk.ro/wp-content/uploads/2015/09/peperoday18.jpghttp://www.saranghanguk.ro/wp-content/uploads/2015/09/peperoday18-150x150.jpgHan SarangDelicii coreeneCoreea de Sud,coreeni,Pepero Day
Ziua de 11 noiembrie este o zi cu traditie in Coreea de Sud, ziua ” 빼빼로 데이“ , asociata de catre coreeni ca fiind una “dintre acele zile speciale”, similara cu Ziua Indragostitilor. Scopul initial al acestei zile a fost ca oamenii sa faca schimb unul cu altul de “Pepero”...