Hyundai si Kia devin al doilea producător de automobile verzi din lume

Hyundai Motor si compania sa sora, Kia, au devenit împreuna al doilea mare producator de automobile ecologice din lume în prima jumatate a anului, ocupându locul 2 cu trei ani mai devreme decât au planificat, informeaza siteul The Korea Herald.

Potrivit IHS Markit, Hyundai si Kia au vândut în perioada ianuarie-iunie 2017 un total de 102.480 de unitati de vehicule ecologice, o crestere de 126,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut si similara vânzarilor lor anuale combinate pe anul trecut. Cele doua unitati de productie in cadrul Hyundai Motor Group, cel de-al doilea conglomerat ca marime din Coreea de Sud, au vândut anul trecut un total de 107.882 unitati de masini verzi.

Sustinuta de vânzarile record de vehicule electrice si hibride, în special sub marca Ioniq, Hyundai si Kia au învins pentru prima data rivalul japonez, Honda. Honda a vândut 80.780 de autovehicule verzi în prima jumatate a anului, în timp ce Toyota si-a pastrat pozitia de top cu 598.136.

Dupa categorie, vânzarile de masini electrice au crescut cu 151,7%, de la 3.948 la 9.936, urmata de hibrid plug-in cu o crestere de 136% de la 758 de unitati la 1.792. Vânzarile de vehicule hibride s-au dublat, de asemenea, de la 40.518 la 90.659.

În segmentul masinilor electrice, Hyundai si Kia s-au plasat pe locul al saselea, urcând cinci locuri fata de situatia in care se aflau cu sase luni înainte. Alianta Renault-Nissan si Tesla au fost primele doua, urmate de producatorii chinezi BAIC, Zotye si BYD.

Ca începatori târzii, Hyundai si Kia s-au alaturat cursei de masini verzi cu un vehicul hibrid LPG-electric – Avante LPi Hybrid – în 2009. La scurt timp dupa debut, producatorii de automobile au folosit de asemenea un hibrid de arhitectura paralel cu obiectivele brandurilor pietelor de masa, Sonata si K5. Si în 2013, Hyundai a reusit sa dezvolte primul vehicul electric cu celule de combustibil din lume pentru productia comerciala.

Vehiculele Ioniq, destinate în mod special pasionatilor de masini verzi din întreaga lume par sa fi accelerat obiectivul obtinerii celui de-al doilea rang din categorie, pe care producatorul de automobile sud-coreean spera sa îl atinga în 2020.

Lansata în 2016, Ioniq Hybrid a fost certificata de Agentia pentru Protectia Mediului din SUA drept cea mai eficienta masina pe combustibil vânduta în întreaga lume. Versiunea electrica a fost si desemnata, totodata, cea mai eficienta masina electrica certificata de aceeasi agentie.

Deschizând saptamâna trecuta harta rutiera a masinii verzi, producatorul de automobile a introdus un SUV cu celule de combustibil, cu intentia de a-i dezvalui numele în luna ianuarie la CES Technology Show din Las Vegas. Pâna în 2020, producatorul de automobile intentioneaza sa lanseze 10 hibride si 11 hibride plug-in, precum si opt modele de masini electrice.

În prima jumatate a anului, Hyundai va introduce un mic model SUV electric bazat pe platforma Kona, care are o autonomie de mai mult de 390 kilometri per încarcare. De asemenea, intentioneaza sa dezvolte un vehicul electric cu o autonomie de 500 de kilometri per încarcare, precum si un tip de lux sub marca Genesis pâna în 2021, a declarat un ofcial al companiei Hyundai.

“Am crescut capacitatea de productie prin introducerea unei versiuni hibride a lui Ioniq si Niro. Cresterea capacitatii de productie înseamna ca putem avea componente esentiale pentru automobilele verzi cum ar fi bateriile la preturi mai mici si înseamna, de asemenea, ca putem continua dezvoltarea tehnologiei actuale”, a afirmat oficialul.

Motivul pentru care Hyundai pare sa-si evidentieze FCEV-urile si hibrizii este ca acestea sunt cele mai dificile si mai costisitoare automobile din segmentul de masini verzi. “VE-urile sunt relativ usor de produs si necesita mult mai putine parti, în timp ce FCEV-urile si hibrizii sunt greu de produs”. Prin diversificarea gamei de masini verzi, producatorul de automobile este pregatit si pentru posibila aparitie a EV, dar vom mentine progresul tehnologic în continuare mai mare decât nou-veniții care pariază doar pe VE”, a explicat reprezentantul Hyundai.

Sursa text & foto: http://www.koreaherald.com 

Traducere: Damian Stan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *