Corporația Aurora World, producătorul sud-coreean de plușuri și furnizorul cel mai bine cunoscut pentru linia sa de jucării “Yoohoo & Friends”, anticipează că va face un pas înainte, în cea de-a doua jumătate a acestui an.

O versiune 3D a animației computerizate “Yoohoo & Firends”, destinată copiilor între 4 și 8 ani, se pregătește pentru lansarea pe Netflix, în a doua jumătate a anului. Analiștii au declarat că vor atrage treptat telespectatorii din 190 de țări, fiind tradusă în 20 de limbi, iar acest lucru va contribui la veniturile companiei prin drepturile de proprietate intelectuală.

Mai mult, compania a materializat planurile de extindere în China, prin licențierea personajelor animate și construirea unui parc tematic.

Prețul acțiunilor corporației Aurora World, tranzacționabil pe cel de-al doilea nivel KOSDAQ (Korean Security Dealers Automated Quotations), ar putea avea parte de o revenire, în a doua jumătate a anului curent, care ar compensa performanța slabă a acțiunilor din prima jumătate a anului, conform declarației analiștilor.

Începând de vineri, plafonul pieței corporației Aurora World a ajuns la 115,2 miliarde de woni (103,1 milioane de dolari), fiind numărul 536, cel mai mare de pe piață din aproximativ 1200 de companii listate.

Din moment ce a atins un maxim de 13.850 de woni timp de 52 de săptămâni, în luna aprilie,  prețul acțiunilor Aurora World s-a a aflat într-o descreștere. În ultimele 20 de zile de tranzacționare, compania a scăzut cu 12,7%. Aproximativ 2,4 % din acțiuni sunt deținute de investitorii străini, începând cu ziua de vineri.


Din 2017, sezoanele 1 și 2 din “Yoohoo & Firends” au început să fie distribuite pe Netflix, ajutând emisiunea animată să ajungă la telespectatorii din 190 de țări, dintre care 60 de țări deja urmăreau emisiunea dinainte de Netflix.

Însă ritmul câștigurilor pe care Aurora World le va obține prin audiența de pe Netflix va începe din a doua jumătate a anului, a scris Yi Byung Hwa, un analist al KB Securities, ce se așteaptă ca noul sezon să se numească “YooHoo to the Rescue” și să fie o versiune 3D în cooperare cu Mondo TV.

“Ne așteptăm ca franciza “YooHoo & Friends” să aibă parte de un al doilea pas înainte prin Netflix”, a scris Yi Byung Hwa. “Noua sursă de venit, din a doua jumătate a anului, va compensa costul de producție al animației 3D.”

În plus, Aurora World a anunțat, pe 22 iunie, că a semnat un memorandum de înțelegere cu Qingdao Publishing Group pentru a publica, în aproximativ 14.000 de librării afiliate grupului, carte de povești cu “YooHoo & Friends”, iar, în a doua jumătate a acestui an, vor deschide un parc tematic prin intermediul unei societăți mixte cu editorul de stat din China.

“Expunerea unei cantități mai mari de conținut pe piața mondială va duce la un ciclu virtuos de promovare a personajelor, urmată de creșterea vânzărilor de jucării de pluș,” a adăugat Yi Byung Hwa.

Un alt analist, Kim Sang Po, de la Kiwoom Securities, a fost de acord cu consensul analistului, spunând: “Veniturile prin intermediul Netflix se vor forma în a doua jumătate a acestui an, deoarece impulsul companiei se află în cea dea doua jumătate.”

Fondat în 1981 și înregistrat în luna decembrie 2000, Aurora World a vândut mai bine de 80 de milioane de unități din linia de jucării “YooHoo & Friends”, încă de la debutul său din 2007. Adaptarea televizată a “Yoohoo & Friends” a fost, pentru prima oară difuzată în Coreea în 2009.

“YooHoo & Friends” spune povestea a cinci personaje sub formă de animale ce se află pe cale de dispariție –YooHoo, Lemmee, RooDee, Pammee și Chewoo – care vor să-și salveze habitatul numit Yootopia, luptând cu factori externi precum poluarea și oameni răufăcători.


Succesul liniei de plușuri și a serialului animat au adus companiei Aurora World posibilitatea de extindere peste hotare. Compania are corporații internaționale de vânzări în Statele Unite, Europa și Hong Kong, și are facilități de producție în China și Indonezia.

Veniturile anuale ale  Aurora World s-au dublat în cei opt ani, de la 70,3 miliarde de woni în 2009, la 143,6 miliarde de woni în 2017.

În primul sfert al acestui an, o parte din cei 79,7% din venituri au venit din străinătate.

În același timp, acest lucru plasează Aurora World într-o rafală de schimb valutar. Analistul Yi, de la KB Securities a scris că o tendință recentă de întărire a dolarului față de won-ul coreean va deveni o lovitură pentru companie, adăugând, în același timp, acest impact este, probabil, limitat datorită propriei manevre de acoperire a riscurilor valutare.

Mai mult, vânzările importante din acest an, efectuate de investitorii instituționali – incluzându-i pe Shinyoung Asset Management și Allianz Global Investors – au evaluat opiniile investitorilor, adaugă Yi.

Aurora World a înregistrat al treilea cel mai mare profit anual net în 2017 printre toți producătorii de jucării de pluș din Coreea, urmând Heng Sheng și Youngtoys, potrivit datelor compilate de Korea Investment & Securities.

Sursa: koreaherald.com

(Traducerea: Elena Radulescu)

Radulescu ElenaȘtirianimatie,companie,Coreea de Sud,economie,financiar,Netflix,Yoohoo & Friends
Corporația Aurora World, producătorul sud-coreean de plușuri și furnizorul cel mai bine cunoscut pentru linia sa de jucării “Yoohoo & Friends”, anticipează că va face un pas înainte, în cea de-a doua jumătate a acestui an. O versiune 3D a animației computerizate “Yoohoo & Firends”, destinată copiilor între 4 și...