20191021000196_0

Machiajul din Joseonul secolului 18 oferă indicii despre industria „K-beauty” de astăzi

O expoziție la Muzeul Palatului Național din Coreea arată stilul de machiaj preferat de familia regală Joseon în secolul al XVIII-lea și oferă indicii despre modul în care ar fi putut influența trendurile industria “K-Beauty” de astăzi.

Expoziția, intitulată „Prințesa Hwahyeop și machiajul ei”, prezintă relicve descoperite într-o recentă excavare a mormântului prințesei, unde au fost găsite 12 recipiente cu substanțe cosmetice în interior – împreună cu piepteni, oglindă din bronz și un epitaf de la tatăl ei, regele Yeongjo. Cercetătorii de la muzeu spun că este rar să găsești containere cu substanțe cosmetice încă în interior.

Prințesa Hwahyeop, născută în 1733, a fost a șaptea fiică a regelui Yeongjo, cel de-al 21-lea rege al lui Joseon. Ea a murit de rujeolă în 1752, la 20 de ani. Ea și soțul ei au fost înmormântați în Sampae-dong, Namyanju, provincia Gyeonggi, dar ambele morminte au fost mutate în Jingeon-eup în apropiere, în anii ’70, pentru a elibera terenuri pentru agricultură.

Proprietarul terenului a descoperit ulterior o cutie din piatră la fostul mormânt, iar săpăturile au fost efectuate în trei ocazii separate din 2015 până în 2017, potrivit Muzeului Palatului Național al Coreei.

Cupa albă de porțelan cu design floral conține pulbere roșie, folosită ca blusher. (Palatul Național al Muzeului Coreei), sursa – The Korea Herald

Substanțele din recipiente includeau ceara de albine amestecată cu alte materiale pentru a crea ceea ce pare a fi cremă de față; pulbere roșie cu cinabru, folosită ca blusher; o sticlă de oțet care conține furnici, probabil utilizată pentru îngrijirea pielii; și pulbere albă întărită folosită ca fond de ten. De asemenea, includea și materiale toxice, cum ar fi plumbul, care este interzis în produsele cosmetice astăzi.

Unii analiști spun că machiajul indică faptul că familia regală și alte femei din clasa superioară din epoca Joseon au considerat îngrijirea pielii mai importantă decât machiajul colorat, o tendință care continuă până în prezent în industria K-beauty.

“Cele mai vândute produse K-beauty sunt produse de îngrijire a pielii, nu machiaj”, a spus Lee Min-joon, cercetător la Academia de Studii Coreene. „Privind produsele găsite în timpul săpăturii, este posibil să observați că compoziția materialelor cosmetice este destul de simplă și sunt în mare parte produse de îngrijire a pielii.”

Ea a adăugat că, deoarece femeile cu părul întunecat și mătăsos au fost considerate frumoase, familia regală s-ar fi putut concentra mai mult pe îngrijirea pielii, cu scopul de a realiza o piele fără cusur, care să scoată părul în evidență.

Oh Dae-sik, profesor la departamentul de frumusețe și managementul sănătății din Universitatea Daejeon, a spus că datorită confucianismului, femeile din Joseon au apreciat tenul curat și luminos și au evitat să poarte machiaj greu.

„Femeile din clasa superioară din Joseon purtau un machiaj natural. Cele care purtau un machiaj puternic erau curtezanele sau gisaeng”, a spus Oh.

Expoziția este deschisă până 31 octombrie la Muzeul Palatului National.

Pe regele Yeongjo îl puteti urmări în drama Haechi, în interpretarea lui Jung Il-woo. Din distribuție fac parte și Go Ara și Kwon Yul.




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.