_methode_sundaytimes_prod_web_bin_aa05e20c-2855-11ec-9d22-0dd3fe23334c

Popularitatea conținutului “K” crește interesul pentru studiul limbii coreene

Popularitatea globală crescândă a conținutului coreean – K-pop, K-drama și filme – alimentează interesul pentru învățarea limbii coreene, iar agențiile guvernamentale, precum și instituțiile din străinătate, profită de tendință pentru a dezvolta și extinde limba coreeană, prin programe educaționale.

Limba coreeană este a 14-a cea mai răspândită limbă din lume și a doua cu cea mai rapidă creștere la nivel global după hindi, potrivit aplicației de învățare a limbilor străine Duolingo. Un studiu al Consiliului Universității de Limbi Moderne a arătat că, între 2012 și 2018, numărul studenților din Marea Britanie care urmează cursuri de limba coreeană s-a triplat.

Interesul tot mai mare pentru limba coreeană poate fi atribuit popularității tot mai mari a Hallyu, sau valul coreean. Un raport al Fundației Coreei a arătat că numărul fanilor Hallyu la nivel mondial a crescut de 17 ori în ultimul deceniu, până la 156,6 milioane în decembrie anul trecut.

Un alt indicator al creșterii globale a interesului pentru coreeană este faptul că numărul institutelor King Sejong – institutul guvernamental de învățare a limbii coreene – a crescut din 2007, când a început organizația, înființând 13 institute în trei țări. În 2021, existau 234 de institute King Sejong în 82 de țări. Guvernul speră să crească acest număr la 270 până la sfârșitul anului 2022.

Numărul studenților înscriși exclusiv la cursurile online ale institutului King Sejong a depășit 56.000, iar numărul abonaților a crescut la peste 400.000. Numărul de descărcări de aplicații mobile în 2021 a fost de 1,2 milioane. Fundația Institutului King Sejong a anunțat recent că va dezvălui noi programe de învățare folosind conținut popular K-pop și K-drama.

Seria, intitulată „K-Wave Korean”, conține 40 de clipuri video de câte cinci minute care îi vor ajuta pe spectatori să învețe zilnic expresiile, gramatica și cultura coreeană cu scene din drame coreene populare, cum ar fi „Are You Human?” (2018), „Dr. Prisoner” (2019) și „Meow, The Secret Boy” (2020). „Grupurile K-pop A.C.E, LUMINOUS și DreamNote vor apărea în videoclipuri pentru a familiariza spectatorii cu cuvintele și expresiile de bază, precum și cu cultura coreeană”, a spus un oficial al fundației.

La începutul acestei luni, HYBE EDU, afiliat al HYBE în domeniul tehnologiei educaționale, a lansat noi materiale de învățare a limbii coreene pentru fanii internaționali ai BLACKPINK. Aceste materiale sunt o continuare a materialului în limba coreeană cu tematică BTS, „Learn! Korean with BTS”, care s-a vândut în peste 300.000 de exemplare în 30 de țări.

Intitulate „BLACKPINK in Your Korean”, materialele de învățare a limbii străine sunt compuse din două manuale, o carte de buzunar și autocolante coreene pentru tastatura computerului. Cărțile au fost publicate în engleză și chineză mandarină, în timp ce conținutul video este disponibil în cinci limbi: coreeană, engleză, japoneză, chineză mandarină și indoneziană. „Am analizat vocabularul și expresiile pe care membrii BLACKPINK le folosesc frecvent și le-am aplicat în curriculum”, a spus oficialul companiei.

Colegiile și universitățile din SUA, Franța, Vietnam, Rusia și alte țări au lansat cursuri de limba coreeană BTS pentru a ajuta studenții să învețe coreeană prin conținut cultural coreean. Anul trecut, Vietnam a început să predea coreeană în școlile sale elementare ca „prima limbă străină”.

În România, iubitorii culturii coreene pot studia limba la Institutul King Sejong din București, CSRK din cadrul Universității Româno-Americane, ACA sau Centrul de Studii Coreene de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, printre altele.

 




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.