Studiu Samsung Electronics Europa: 72% dintre respondenti recunosc că adesea nu înțeleg semnificația termenilor de ultima generatie utilizati

Tehnologia îi fascinează pe europeni și le oferă experiențe incredibile, de la dispozitivele de realitate virtuală, până la frigidere inteligente și mașini care se conduc singure. Însă, pe măsură ce utilizatorii încearcă să țină pasul cu cele mai noi inovații, terminologia atribuită acestora produce confuzie printre europeni, conform unui studiu realizat de Samsung Electronics în 18 țări din Europa si dat publicitatii astazi. Potrivit studiului, europenii acceptă revoluția digitală, 52% dintre utilizatori afirmand că folosesc în prezent tehnologia mai mult decât o faceau cu doi ani în urmă, în timp ce 13% admit că nu pot trăi fără ea. Mai mult, peste jumătate din cei 10.000 de utilizatori europeni intervievați sunt entuziasmați de cele mai noi inovații, precum Internet of Things sau tehnologia Cloud. In ciuda acestui fapt, 72% dintre ei recunosc că adesea doar pretind că înțeleg semnificația acestor termeni. In plus, terminologia i-a împiedicat să foloseasca produsele la potențialul maxim pe 23% dintre utilizatori, în timp ce 43% dintre ei au declarat că au deținut cel puțin un dispozitiv care a fost mult mai performant decât aveau nevoie, iar 11% dintre utilizatori se simt depășiți de tehnologie.

„Cercetările noastre ne arată că terminologia utilizată pentru tehnologia actuală poate fi o barieră pentru utilizatori. Ne dorim să venim în întâmpinarea acestor nevoi printr-o serie de pași strategici, inclusiv prin simplificarea limbajului pe care îl folosim și prin oferirea de traininguri de abilități digitale pentru 400.000 tineri. (…) considerăm că aceasta este o problemă în întreaga industrie, care va împiedica progresul tehnologic în cazul în care nu va fi depășită,” a declarat David Lowes, CMO Samsung Electronics Europa, conform unui comunicat remis presei. Reprezentantul diviziei Samsung Europa sustine că întreaga industrie trebuie să fie atentă la accesibilitatea acestor beneficii tehnologice și să le ofere susținere celor care nu sunt deocamdată confortabili cu ultimele concepte. „Este important să avem susținerea tuturor, motiv pentru care investim în dezvoltarea dispozitivelor cu adevărat smart: simple, intuitive, sigure și ușor de înțeles. Totodata, le oferim suport utilizatorilor prin intermediul experților noștri disponibili online și în magazinele de specialitate,” a aratat Lowes.

Studiul a fost realizat de Samsung Electronics Europa în mediul online de către Opinium Research în perioada 16 martie – 1 aprilie 2016, având 10.138 de respondenți cu vârste peste 18 ani, din Marea Britanie, Austria, Belgia, Bulgaria, Germania, Danemarca, Finlanda, Grecia, Ungaria, Italia, Portugalia, Olanda, Norvegia, Polonia, Spania, România, Suedia, Elveția. Ca urmare a acestui studiu, Samsung Europa a dezvoltat materialul „The Plain Tech Guide” care explică semnificația celor mai recenți termeni și modul în care aceștia ajută la îmbunătățirea vieții. Totodata, pentru a se asigura că generațiile viitoare sunt la curent cu cea mai nouă tehnologie, Samsung a încheiat parteneriate cu școli și universități prin programele Smart Classroom și Tech Institute. Misiunea Samsung este de a ajunge în mod direct la 400.000 de elevi și studenți europeni până în anul 2020, acest scop fiind parte a angajamentului pe care Samsung l-a luat în fața Marii Coaliții a Comisiei Europene pentru locuri de muncă digitale.

Samsung - Europenii si obiceiurile de consum ale tehnologiei in 2016




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.