Untitled

Frustrați din cauza bișnițarilor, fanii K-pop cer schimbarea sistemului pentru cumpărat bilete la concerte

În urma reprimării intensificate a industriei muzicale asupra scalpingului (bișniță) cu bilete, fanii se confruntă cu obstacole neprevăzute, declanșând dezbateri asupra necesității unei abordări mai centrate pe fan, scrie Korea Times.

Într-un incident recent, un fan al cântăreței IU, care s-a confruntat cu acuzații de tranzacționare ilegală de bilete și i s-a interzis ulterior să participe la un concert, a făcut lumină asupra complexității și consecințelor neintenționate ale măsurilor actuale anti-bișniță.

Un fan al lui IU s-a adresat unei comunități online pentru a împărtăși o experiență tulburătoare, spunând: „În ciuda obținerii cu succes a biletelor, o problemă de plată a făcut ca prietenul meu să facă plata în numele meu. Din păcate, biletul a fost semnalat ca fiind implicat în tranzacții ilegale”.

Fanul nu a putut participa la concert, nu a primit o rambursare și chiar a fost exclus definitiv din clubul de fani al IU. Acest calvar a atras atenția asupra problemei mai ample a fanilor care se confruntă cu repercusiuni din cauza politicilor stricte de cumpărare a biletelor.

Agenția cântăreței, EDAM Entertainment, este cunoscută pentru măsurile sale stricte care vizează stoparea comerțului ilegal de bilete, care include încurajarea fanilor să raporteze orice abatere. Cu toate acestea, mulți susțin că este rezonabil și obișnuit să soliciți asistență de la familie sau prieteni atunci când cumperi bilete la concert unde e greu să obții bilete și astfel de acțiuni nu ar trebui considerate ilegale.

Ca răspuns la controversă, agenția a transmis un comunicat de presă în care își exprimă regretul.

“Ne cerem scuze sincer pentru orice disconfort pe care l-am putut cauza fanului. De asemenea, ne cerem scuze tuturor celor care au suferit neplăceri în timpul procesului de rezervare a biletelor la concert. Vom lua în considerare în mod constructiv criticile și vom modifica sistemul pe baza diverselor opinii”, a transmis EDAM Entertainment în comunicat.

În ciuda intențiilor agenției, incidentul a subliniat echilibrul delicat dintre descurajarea bișnițarilor și cauzarea, din neatenție, de neplăceri fanilor adevărați.

Problema mai amplă la îndemână este complexitatea tot mai mare a proceselor de rezervare a biletelor și de verificare a identității, criticată pentru că este excesiv de greoaie.

Luptă împotriva bișnițarilor

Cu toate acestea, în climatul actual al industriei, a fi mulțumit nu este o opțiune. Bișnițarii de bilete au exploatat disperarea fanilor pentru profit pentru o lungă perioadă de timp, rezultând o creștere de neoprit a incidentelor de scalping (bișniță).

Park, o studentă de 20 de ani, nu a reușit să-și asigure recent bilete pentru un concert NCT 127. Ea a recunoscut pentru scurt timp că a luat în considerare achiziționarea de bilete ilegale din cauza dezamăgirii ei profunde de a nu putea participa la spectacol.

“În cele din urmă nu am apelat la cumpărarea de bilete ilegale. Dar sincer, cred că este dorința universală a unui fan disperat să vrea să participe la concert, chiar dacă înseamnă să plătești în plus”, a spus Park.

„Unii oameni ar face de bunăvoie orice pentru a-și vedea cântărețul preferat și nu știi niciodată când vei mai avea o șansă de a participa la un concert… Fără măsuri adecvate de pedepsire a bișnițarilor de bilete care exploatează dorințele disperate ale fanilor, mai mulți oameni ar putea ceda tentației de a cumpăra bilete ilegale”.

Potrivit unei analize a Comisiei Anticorupție și Drepturi Civile (ACRC), plângerile referitoare la biletele ilegale au crescut constant în ultimii cinci ani, însumând un total de 549 de cazuri.

Se presupune că o creștere notabilă a cererii de concerte live, ca urmare a declinului datorat pandemiei de COVID-19, a contribuit în mod substanțial la creșterea numărului de bilete ilegale. Plângerile legate de biletele cumpărate de la bișnițari, care au numărat 43 și, respectiv, 41 de cazuri în 2020, respectiv 2021, în timpul pandemiei, au crescut vertiginos la 136 și 192 de cazuri în 2022 și 2023.

Ca răspuns, Ministerul Culturii, Sportului și Turismului a modificat recent Legea privind performanța publică, în vigoare din 22 martie, pentru a restrânge practicile ilicite de revânzare a biletelor care implică programe macro sau de automatizare. Conform noilor reglementări, infractorii se confruntă acum cu pedepse de până la un an de închisoare sau amenzi de până la 10 milioane de woni.

Cu toate acestea, persistă îndoieli cu privire la eficacitatea eforturilor de aplicare.

Demonstrarea implicării macroprogramelor în cazurile de scalping reprezintă o provocare, iar abordarea cazurilor individuale de tranzacții ilicite rămâne dificilă fără o monitorizare meticuloasă.

Yoon Dong-hwan, președintele Asociației Industriei Caselor de discuri din Coreea, a criticat impactul practic limitat al legii modificate și a avertizat cu privire la potențialele amenințări de scalping pentru întreaga industrie a concertelor.

„În ceea ce privește modificarea din martie 2024 la Legea privind performanța publică, deși etichetează achizițiile făcute folosind macrocomenzi ca fiind ilegale, în termeni practici, identificarea achizițiilor macro individuale efectuate de agenți anonimi este aproape imposibilă”, a spus Yoon într-un comunicat de presă.

„Pe măsură ce cazurile de scalping de bilete continuă să crească, la fel și practicile frauduloase asociate cu biletele ilegale. Apariția macrocomenzilor le-a permis scalperilor să devină mai organizați și mai comercializați. Aceste activități ilicite perturbă fundația industriei, necesitând consecințe legale grave”.

Sistem de loterie testat

Solicitările pentru o revizuire fundamentală a sistemului de cumpărare a biletelor au apărut, de asemenea, ca o soluție pentru combaterea eficientă a practicilor de scalping.

Un sistem de loterie a fost sugerat ca o alternativă la metoda actuală primul venit, primul servit pentru a reduce scalpingul, alte țări precum Japonia utilizând deja această abordare.

Într-un sondaj recent realizat de ACRC între 13 și 19 martie, 87,84% din 2.352 de respondenți și-au exprimat încrederea în eficacitatea unui sistem de loterie.

HYBE, gigantul de divertisment care reprezintă BTS și Seventeen, a introdus un sistem de loterie pentru biletele la concerte în Coreea. Dar fanii s-au plâns că nu își pot alege locurile sau nu pot primi o rambursare completă dacă decid să anuleze.




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.