Ãß¼® ¾ÕµÎ°í ºÕºñ´Â ´ëÇü¸¶Æ®

Preturile produselor alimentare importate cresc in perioada Chuseok-ului

Datorita cererii mari de produse de peste mari din timpul vacantei lungi de Chuseok, preturile la import ale anumitor produse alimentare au crescut, potrivit datelor furnizate de Serviciul Vamal Coreean, arata The Korea Herald.

Conform datelor KCS, preturile de import ale produselor din fructe de mare si de animale, cum ar fi carnea de vita din SUA, au inregistrat o crestere semnificativa fata de anul trecut, preturile anumitor produse alimentare fiind in crestere cu peste 100%. In special, costurile de import ale crabului rege si ale pestelui croaker s-au dublat intr-un an, arata datele.

Serviciul vamal al Coreei a mai spus ca cea mai mare crestere a preturilor la alimente inainte de sarbatoare a fost la crabul rege la 132,4%, urmat de peste croaker la 105,6%, calamar la 74,6% si macrou la 48,1%.

Datele au aratat, de asemenea, ca aripile de pui importate din Thailanda si coastele de vita din SUA se numara printre cele mai vandute produse, in crestere cu 45,8%, respectiv cu 26,7%.

In zile anterioare inceperii vacantei, Gmarket, o companie importanta de cumparaturi on-line, a anuntat ca vanzarile de crab albastru din perioada 18 august- 17 septembrie au crescut cu 1,103% pe an, in timp ce vanzarile de pipote si curmale japoneze au crescut cu 310%, respective 869%.

Datele din industrie au aratat, de asemenea, ca precomenzile pentru cadouri au crescut, ajungand la niveluri record si ajutand la cresterea economica interna.

Lotte Mart a raportat ca vanzarile sale precomandate de seturi de cadouri de Chuseok au crescut cu 180,3% pe an. Departamentul de magazine, inclusiv Lotte, Hyundai si Shinsegae, au constatat, de asemenea, o crestere a vanzarilor de cadouri. Vanzarile magazinului Lotte au crescut cu 36,8%, in timp ce vanzarile de cadouri Hyundai si Shinsegae au crescut cu 31,2%, respectiv cu 43,6%.

In ciuda legii anti-grafta lui Kim Young-run, adoptata anul trecut, care restrictioneaza schimburile de cadouri, in mediul de afaceri, care costa mai mult de 50.000 de woni (43 de dolari), datele din industrie au aratat ca in prezent inca exista o cerere ridicata pentru seturi de cadouri de lux.

E-mart a inregistrat o crestere cu 251,1% a vanzarilor seturilor de cadouri care depasesc 100.000 de woni fata de anul trecut,  a mai aratat The Korea Herald. (Corina Stan)




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.