Untitled

Inovație incredibilă! Oamenii de știință din Coreea de Sud prezintă „orezul de vită” ca sursă de proteine pentru viitor

Cercetătorii sud-coreeni au cultivat celule de carne de vită în boabe de orez, în ceea ce ei spun că este un pas important spre obţinerea unei surse de proteine durabile, accesibile şi ecologice, care ar putea înlocui cu succes pe viitor carnea de vită de fermă, relatează Reuters.
Profesorul Jinkee Hong, de la Universitatea Yonsei din Seul, care a condus cercetarea publicată în revista Matter în această lună, a declarat că „orezul de vită” este primul produs de acest fel. Acesta foloseşte particule de cereale ca bază pentru cultivarea celulelor de grăsime animală, scrie Reuters.

În cadrul cercetării, boabele de orez au fost tratate cu enzime pentru a crea un mediu optim pentru creşterea celulelor, apoi au fost infuzate cu celule bovine care sunt cultivate pentru a obţine produsul hibrid final, ce seamănă cu un bob de orez roz.

“Dacă va fi dezvoltat cu succes în produse alimentare, orezul cultivat din carne de vită ar putea servi ca sursă sustenabilă de proteine, în special în mediile în care creşterea tradiţională a animalelor este impracticabilă”, a spus Hong.

Acest orez conţine cu aproximativ 8% mai multe proteine şi cu 7% mai multe grăsimi decât orezul convenţional. Hong a precizat că proteinele sunt în proporţie de 18% de origine animală, ceea ce le face o sursă bogată de aminoacizi esenţiali.

La un preț de aproximativ 2 dolari pe kilogram (2,2 lbs) și cu o amprentă de carbon mult mai mică decât produsele tradiționale din carne de vită, orezul de vită de cultură ar putea concura pe rafturile de alimente, a spus Hong.
Hong a spus că provocările rămân din punct de vedere tehnic și în ceea ce privește câștigarea clienților în ceea ce privește aroma și textura, acestea fiind cele două criterii în funcție de care se va decide dacă produsul va ajunge pe rafturile magazinelor.

Keum Dong-kyu, care a testat recent orezul de vită la un restaurant de tip BBQ din Seul, a spus că ideea este inovatoare.
„Dar sincer, nu cred că poate reproduce sucul sau textura cărnii de vită adevărată”, a spus Keum.

Christian Krammel, care se află în vizită în Seul din Germania, a fost ceva mai optimist.
„Acum, încă nu se compară cu carnea de vită, dar după cum văd – cercetarea este în stadii incipiente. Aș spune că este o cale excelentă de urmat”, a spus Krammel.

There are no comments